Συνοπτικές Πληροφορίες
Μέθοδος μάθησης: Eξ αποστάσεως, Ασύγχρονη εκπαίδευση, Σύγχρονη εκπαίδευση
Θεματική Ενότητα: Εκπαίδευση, Υγεία και Πρόνοια
Γλώσσες Διδασκαλίας: Ελληνικά
Διδακτικές Ενότητες: 3
Διάρκεια: 250 ώρες – 3.5 μήνες
Μονάδες ECTs: 11.5
Κόστος συμμετοχής: 450 € – εκπτώσεις για ειδικές κατηγορίες!
Λεπτομέρειες
Το πρόγραμμα απευθύνεται:
- Σε εν ενεργεία εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων και όλων των βαθμίδων που ενδιαφέρονται να διδάξουν στο πλαίσιο των διδακτικών τους καθηκόντων (π.χ. ευέλικτη ζώνη, εργαστήρια δεξιοτήτων, όμιλοι δραστηριοτήτων) θέματα Δημόσιας Υγείας
- Σε αποφοίτους/ες ΑΕΙ-ΤΕΙ οι οποίοι/ες επιθυμούν να ακολουθήσουν το επάγγελμα του/της εκπαιδευτικού και οι οποίοι/ες θέλουν εξοικειωθούν με κρίσιμους τομείς Δημόσιας υγείας.
- Πτυχιούχοι οι οποίοι έχουν προπτυχιακές σπουδές στις Βιοϊατρικές Επιστήμες, στη Διοίκηση Αγροτικών Επιχειρήσεων, στις Επιστήμες Περιβάλλοντος και την Πληροφορική, ιδρυμάτων της ημεδαπής και της αλλοδαπής.
- Σε εκπαιδευτές ενηλίκων οι οποίοι ενδιαφέρονται για θέματα Δημόσιας Υγείας στο πλαίσιο της ενασχόλησής τους σε προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων.
- Σε εργαζόμενους στα επαγγέλματα υγείας οι οποίοι ενδιαφέρονται για θέματα Δημόσιας Υγείας στο πλαίσιο της ενασχόλησής τους
- Υποψήφιοι μπορούν να είναι επίσης και τελειόφοιτοι φοιτητές, συναφούς αντικειμένου, οι οποίοι θα έχουν περατώσει επιτυχώς τις προπτυχιακές τους σπουδές πριν από τη λήξη των εγγραφών στο πρόγραμμα.
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ
Τα προαπαιτούμενα για την παρακολούθηση του Προγράμματος από τους εκπαιδευόμενους είναι:
- Πρόσβαση στο Διαδίκτυο για την παρακολούθηση του προγράμματος.
- Κατοχή προσωπικού e-mail για επικοινωνία με τους διδάσκοντες.
- Βασικές γνώσεις χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών για τη διαχείριση της πλατφόρμας του προγράμματος.
Σκοπός του προγράμματος είναι η εισαγωγή στις αρχές της Δημόσιας Υγείας και τους κρίσιμους τομείς που την αφορούν, για να αποκτήσουν ολοκληρωμένη αντίληψη. Η προαγωγή και αγωγή υγείας που η έλλειψή τους φάνηκε τόσο έντονα στην πανδημία, θα προκύψει και μέσω της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών σε κρίσιμους τομείς της Δημόσιας Υγείας και ειδικά στις νέες συνθήκες.
Το πρόγραμμα στοχεύει στο να έλθουν σε επαφή οι εκπαιδευόμενοι με:
α) κρίσιμους τομείς που αφορούν τη Δημόσια Υγεία, όπως η Ενιαία Υγεία, η Εκτίμηση Επικινδυνότητας στην Υγεία, η Προαγωγή Υγείας, η Αγωγή Υγείας
β) τα ζητήματα της πρόληψης και προαγωγής υγείας στο πλαίσιο της σύγχρονης κοινωνίας και των νέων συνθηκών,
γ) τα θέματα που σχετίζονται και την ποιότητα ζωής του ατόμου και τους παράγοντες που την επηρεάζουν.
Οι βασικοί στόχοι του προγράμματος είναι να εκπαιδεύσει την ομάδα στόχο ώστε να:
- Εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους στις τεχνολογίες αιχμής που εφαρμόζονται σήμερα στη Δημόσια Υγεία, καθώς και να επιμορφώσει προσωπικό που ήδη στελεχώνει εκπαιδευτικές μονάδες
- Αποκτήσουν γνώσεις σε κρίσιμους τομείς της Δημόσιας Υγείας
- Εφοδιάσει τους εκπαιδευτικούς με εξειδικευμένες γνώσεις, αναλυτικές ικανότητες και δεξιότητες, ώστε να μπορούν να παρέχουν εκπαίδευση, να σχεδιάζουν τις βέλτιστες πρακτικές για την εκπαίδευση στα θέματα αγωγής υγείας που προάγουν την ποιοτική και ποσοτική αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των ατόμων και των παιδιών και των εφήβων
- Γνωρίζουν τις βασικές πληροφορίες, έννοιες και διαδικασίες που καθορίζουν την ποιότητα της ζωής, της πρόληψης και της προαγωγής υγείας των ατόμων.
- Αναγνωρίζουν τους βασικούς κινδύνους που απειλούν την ασφάλεια και την υγεία παιδιών και εφήβων.
- Αντιλαμβάνονται τη σημασία της πρόληψης και να σχεδιάζουν αποτελεσματικές διαδικασίες πρόληψης έναντι των κινδύνων που απειλούν την ασφάλεια παιδιών και εφήβων.
- Είναι σε θέση να σχεδιάζουν αποτελεσματικές δράσεις και προγράμματα προαγωγής και αγωγής υγείας
Σημειώνεται ότι σε πρώτη φάση τα θεματικά πεδία του προγράμματος θα αποτελούνται από αυτά που υπηρετεί και θεραπεύει το Πανεπιστήμιο Πατρών και από πεδία γενικότερου επιστημονικού ενδιαφέροντος στο χώρο της Διά Βίου Μάθησης
Το πρόγραμμα είναι συνολικής διάρκειας 250 ωρών και περιλαμβάνει τρεις ενότητες:
Α) Εισαγωγή στη Δημόσια Υγεία, Προαγωγή Υγείας, Αγωγή Υγείας και Ενιαία Υγεία
Στο πρώτο μέρος οι επιμορφούμενοι καταρτίζονται με βασικές έννοιες που τους βοηθούν να αποκτήσουν μια ολοκληρωμένη κατανόηση των βασικών όρων διασφάλισης της υγείας, της ποιότητας ζωής, προαγωγής και αγωγής υγείας (π.χ. Διατροφή, περιβάλλον, λοιμώδη νοσήματα, χρόνια νοσήματα, επιδημιολογία)
Β) Εκπαίδευση στην Ενιαία Υγεία
Στο δεύτερο μέρος του προγράμματος οι επιμορφούμενοι καταρτίζονται σχετικά με ζητήματα που περιλαμβάνονται στην ενιαία υγεία και τη Διασύνδεση της Δημόσιας Υγείας καθώς και των μέτρων και προγραμμάτων αγωγής υγείας που μπορεί να ληφθούν
Γ) Εκπαίδευση στην Εκτίμηση Επικινδυνότητας
Στο τρίτο και τελευταίο μέρος του προγράμματος οι επιμορφούμενοι εξοικειώνονται σε σύγχρονους κινδύνους για την υγεία και την ασφάλεια παιδιών και εφήβων (π.χ. λοιμώδη νοσήματα, περιβαλλοντικοί κίνδυνοι) ενώ παράλληλα ενημερώνονται για σύγχρονες μεθόδους εκτίμησης των κινδύνων και μέσα από την εκτίμηση της πρόληψης και προστασίας των νέων ανθρώπων από αυτές τις απειλές.
Ακολούθως παρουσιάζονται περισσότερο αναλυτικά οι επιμέρους ενότητες.
A/A |
Θεματική Ενότητα
|
Ώρες | Πιστωτικές Μονάδες (ECTS)
|
Διδάσκοντες |
Α | Μέρος Α: Εισαγωγή στη Δημόσια Υγεία- Προαγωγή Υγείας- Αγωγή Υγείας | – | – |
– |
Α.1 |
Ορισμοί, Τι είναι Δημόσια Υγεία
Δημόσια Υγεία, Προαγωγή Υγείας, Αγωγή Υγείας |
20 | 1,0 | Βανταράκης Α. |
Α.2 |
Διατροφή και Υγεία | 20 | 1,0 |
Μαγριπλή Ε. |
Α.3 | Ενεργός τρόπος ζωής | 20 | 1,0 |
Γιάτσης Σ. |
Α.4 |
Ατομική Υγιεινή | 20 | 1,0 | Παπαχατζή Ε. |
Α.5 | Ψυχική Υγεία- Εθισμοί και εξαρτήσεις των εφήβων | 20 | 1,0 |
Δρίτσας Ι.
|
Α.6 |
Σχεδιασμός και
Εφαρμογή προγραμμάτων Αγωγής Υγείας στα σχολεία |
30 | 1,0 | Μαυρικάκη Ε. |
Β | Μέρος Β: Εισαγωγή στην Ενιαία Υγεία | – | – |
– |
Β.1 |
Εισαγωγή στην Ενιαία Υγεία | 20 | 1,0 | Κοτσίρη Ζ. |
Β.2 | Περιβάλλον και Ενιαία Υγεία | 20 | 1,0 |
Μαυρίδου Α.,
|
Β.3 |
Ζωονόσοι, τρόφιμα και Ενιαία Υγεία | 20 | 1,0 | Οικονόμου Ε. |
Γ | Μέρος Γ: Εκτίμηση Επικινδυνότητας και ο ρόλος της στην Πρόληψη και την Ασφάλεια | – | – |
– |
Γ.1 |
Εισαγωγή στην Πρόληψη και στην Εκτίμηση επικινδυνότητας | 60 | 2,5 | Λεοτσινίδης Μ. , Σαζακλή Ε., Βανταράκης Α. |
– | Εξετάσεις |
|
||
Σύνολο |
250 |
11,5 |
Διάρκεια (ώρες) | Συνολική Διάρκεια (εβδομάδες ή μήνες) | |||
Ασύγχρονη Εκπαίδευση | Σύγχρονη Εκπαίδευση | Διά Ζώσης Εκπαίδευση | Συνολική Διάρκεια | |
238 ώρες | 12 ώρες | – | 250 ώρες | 3,5 μήνες |
Μέθοδοι αξιολόγησης/εξέτασης/βαθμολόγησης
- 3 ερωτηματολόγια (quiz) / αρχή-μέση-τέλος της εκπαίδευσης
- 3 ερευνητικές εργασίες (projects)/1 ανά ενότητα
- Τελική εξέταση εφ’ όλης της ύλης σε θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας στο Πρόγραμμα Επιμόρφωσης
- Η διδασκαλία των μαθημάτων γίνεται στην Ελληνική γλώσσα.
- Η διδασκαλία των μαθημάτων γίνεται με γνώμονα την διευκόλυνση των εργαζομένων εκπαιδευτικών που θα παρακολουθούν το πρόγραμμα.
- Οι παραδόσεις των μαθημάτων θα είναι εξ αποστάσεως με σύγχρονη και ασύγχρονη διδασκαλία (περιγράφεται αναλυτικά παρακάτω).
- Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος διατίθεται σταδιακά, ανά διδακτική ενότητα, μέσω ειδικά διαμορφωμένων ηλεκτρονικών τάξεων.
- Κατά την εξέλιξη κάθε θεματικής ενότητας αναρτώνται σε σχετικό «link» οι απαραίτητες για την ομαλή διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας ανακοινώσεις.
- Για την απόκτηση της πιστοποίησης Επιμόρφωσης ο καταρτιζόμενος θα πρέπει να παρακολουθήσει και να εξετασθεί επιτυχώς σε όλες τις ενότητες είτε με γραπτές ή προφορικές εξετάσεις, εκπόνηση εργασιών ή συνδυασμό των ανωτέρω (περιγράφεται αναλυτικά παρακάτω).
Καθόλη τη διάρκεια του προγράμματος οι εκπαιδευόμενοι έχουν δυνατότητα επικοινωνίας με τους εκπαιδευτές για την υποστήριξη της μελέτης τους.
Σημειώνεται ότι για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα απαιτούνται: (α) η κατοχή προσωπικού λογαριασμού e-mail και, (β) η δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο και σύνδεσης με την πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης.
Σε κάθε θεματική ενότητα θα υπάρχει μέθοδος αξιολόγησης των εκπαιδευομένων (ασκήσεις, quiz, εργασίες), ώστε να διαπιστωθεί κατά πόσο επιτεύχθηκαν τα μαθησιακά αποτελέσματα. Ο εκπαιδευόμενος, αφού ολοκληρώσει τη μελέτη της εκάστοτε διδακτικής ενότητας, καλείται να υποβάλει ηλεκτρονικά, το αντίστοιχο τεστ αξιολόγησης. Τα τεστ μπορεί να περιλαμβάνουν
- ερωτήσεις αντιστοίχισης ορθών απαντήσεων,
- πολλαπλής επιλογής,
- αληθούς/ψευδούς δήλωσης,
- upload,
όπου ο εκπαιδευόμενος θα πρέπει να διατυπώσει και να επισυνάψει την απάντησή του. Η θεματική ενότητα μπορεί να συνοδεύεται από τελική εργασία, η οποία διατίθεται κατά την ολοκλήρωση της θεματικής ενότητας (εφόσον το απαιτεί η φύση της θεματικής ενότητας) και αφορά το σύνολο της διδακτέας ύλης. Η αξιολόγηση της επίδοσης σε όλες τις ενότητες αποτυπώνεται με τη βαθμολογική κλίμακα των αριθμών από μηδέν (0) έως δέκα (10). Η επιτυχής ολοκλήρωση μιας ενότητας προϋποθέτει αξιολόγηση κατ’ ελάχιστο με το βαθμό πέντε (5), ο οποίος αποτελεί τη βάση επιτυχίας.
Στους εκπαιδευόμενους που θα ολοκληρώσουν επιτυχώς το πρόγραμμα χορηγείται Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης του προγράμματος, εφόσον πληρούνται σωρευτικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
- Να έχουν παρακολουθήσει και να έχουν εξετασθεί επιτυχώς (βαθμός μεγαλύτερος ή ίσος του 5) σε όλες τις θεματικές ενότητες είτε με γραπτές ή προφορικές εξετάσεις, εκπόνηση εργασιών ή συνδυασμό των ανωτέρω.
- Οι εκπαιδευόμενοι να έχουν αποπληρώσει το σύνολο του τέλους συμμετοχής τους στο πρόγραμμα.
Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προγράμματος (εκπαιδευτές, εκπαιδευόμενοι, ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.)
Για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προγράμματος θα χρησιμοποιηθούν ηλεκτρονικά ανώνυμα ερωτηματολόγια για τους εκπαιδευόμενους και για τους εκπαιδευτές. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης θα ληφθούν υπόψη για τη σύνταξη της τελικής έκθεσης του προγράμματος καθώς και στην αναμόρφωση και αναθεώρηση του προγράμματος.
-
Βανταράκης Απόστολος, Καθηγητής Υγιεινής, Εργ. Υγιεινής-Τμήμα Ιατρικής-Παν/μιο Πατρών – Aκαδημαϊκά Υπεύθυνος Προγράμματος
-
Λεοτσινίδης Μιχάλης, Καθηγητής Υγιεινής, Διευθυντής του Εργαστηρίου Υγιεινής του Ιατρικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Πατρών
-
Δρίτσας Ιωάννης, Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών, Τμήμα επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας
-
Οικονόμου Ευάγγελος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Εργαστήριο Υγιεινής Τροφίμων Ζωικής Προέλευσης – Κτηνιατρικής Δημόσιας Υγείας του Τμήματος Κτηνιατρικής της Σχολής Επιστημών Υγείας ΑΠΘ
-
Κοτσίρη Ζωή, Διδάκτορας Εργαστηρίου Υγιεινής, Τμήμα Ιατρικής, Πανεπιστήμιο Πατρών
-
Μαγριπλή Εμμανουέλα, Επίκουρη Καθηγήτρια Διατροφικής Επιδημιολογίας και Δημόσιας Υγείας στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
-
Γιάτσης Σωτήριος, Αφυπηρέτησας Αναπληρωτής Καθηγητής από Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
-
Μαυρικάκη Ευαγγελία, Καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ
-
Μαυρίδου Αθηνά, Αφυπηρετήσασα Καθηγήτρια του Τμήματος Βιοϊατρικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής
-
Σαζακλή Ελένη, Χημικός, κάτοχος Διδακτορικού Διπλώματος στην Υγιεινή, Εντεταλμένη Διδάσκουσα στο Τμήμα Ιατρικής του Πανεπιστημίου Πατρών
-
Παπαχατζή Ελένη, Επικουρική Επιμελήτρια Μονάδα Εντατικής Νοσηλείας Νεογνών Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Πατρών (ΠΓΝΠ)
Η συμμετοχή των εκπαιδευόμενων στο κόστος φοίτησης αναφέρεται στον παρακάτω πίνακα. Η πληρωμή των τελών φοίτησης γίνεται είτε με εφάπαξ καταβολή, είτε σε 3 ισόποσες δόσεις, μια πριν την έναρξη κάθε ενότητας.
Η καταβολή του εκάστοτε ποσού γίνεται με κατάθεση στον παρακάτω τραπεζικό λογαριασμό της Επιτροπής Ερευνών του Πανεπιστημίου Πατρών και στην αιτιολογία της κατάθεσης πρέπει να αναγράφεται υποχρεωτικά, το επίθετο και το όνομα του συμμετέχοντα.
Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος
Αρ. Λογαριασμού 22954000232 (IBAN GR60 0110 2290 0000 2295 4000 232)
Σημείωση: Τυχόν έξοδα διατραπεζικών συναλλαγών βαρύνουν τον/την συμμετέχοντα/ουσα.
Ο ελάχιστος αριθμός εγγεγραμένων είναι 25 εγγεγραμμένοι ανά κύκλο. Το ύψος των τελών εγγραφής και οι εκπτώσεις φαίνονται στον παρακάτω πίνακα και θα καταβάλλονται σε έως τρεις ισόποσες δόσεις. Η πρώτη δόση θα καταβάλλεται με την εγγραφή και η δεύτερη και τρίτη δόση πριν από την έναρξη της αντίστοιχης ενότητας
ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ – ΤΕΛΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ |
Κανονικό τέλος 450 ευρώ |
Aναπληρωτές ή αδιόριστοι εκπαιδευτικοί 300 ευρώ |
Μόνιμοι εκπαιδευτικοί και μέλη της Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστήμονων 300 ευρώ |
Eργαζόμενοι Πανεπιστημίου Πατρών 200 ευρώ |
Άτομα από ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες 250 ευρώ |
*Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Πανεπιστημίου Πατρών, στα πλαίσια της κοινωνικής πολιτικής που εφαρμόζει, προσφέρει έκπτωση επί των τελών συμμετοχής σε ειδικές κατηγορίες εκπαιδευομένων, όπως π.χ. σε προπτυχιακούς/μεταπτυχιακούς φοιτητές και υποψήφιους διδάκτορες του Πανεπιστημίου Πατρών, σε ευαίσθητες και ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, κλπ.
Το κόστος σε αυτήν την περίπτωση διαμορφώνεται στα 250€
- Σε περίπτωση ακύρωσης της συμμετοχής του καταρτιζόμενου στο Πρόγραμμα, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. παρακρατά το 50% της αρχικής κατάθεσης εάν η ακύρωση γίνει μέσα στις πρώτες δύο εβδομάδες από την έναρξη του Προγράμματος. Εάν η ακύρωση γίνει μετά από το διάστημα αυτό παρακρατείται όλη η κατάθεση. Εξαιρούνται τα προγράμματα, με διάρκεια μικρότερη των 2 εβδομάδων, όπου επιστροφή γίνεται μόνο εάν η ακύρωση της συμμετοχής γίνει πριν την έναρξη του προγράμματος.
- Συμπληρώστε την αίτηση συμμετοχής
- Καταβάλετε το ποσό πληρωμής
- Μετά την κατάθεσή σας παρακαλώ στείλτε ηλεκτρονικά στο e-mail: kedivim@upatras.gr
α) Αντίγραφο ή φωτογραφία της απόδειξης της κατάθεσης
β) Σε περίπτωση που θέλετε να εγγραφείτε επωφελούμενοι την εκπτωτική πολιτική, παρακαλούμε αποστείλετε και το αντίστοιχο αποδεικτικό έγγραφο.
Στην ίδια κατηγορία
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ: ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μοριοδοτούμενο
Μέσω συνεργαζόμενου φορέα