διαπολιτισμική επικοινωνία

Συνοπτικές Πληροφορίες

Μέθοδος μάθησης: Μεικτή εκπαίδευση (blended learning)

Θεματική Ενότητα: Εκπαίδευση, Εκπαίδευση Εκπαιδευτών

Γλώσσες Διδασκαλίας: Ελληνικά

Διδακτικές Ενότητες: 9

Διάρκεια: 120 ώρες – 8 εβδομάδες

Κόστος συμμετοχής: 330 €   – εκπτώσεις για ειδικές κατηγορίες!

Λεπτομέρειες

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτές και ενδιαφερόμενους κάθε ειδικότητας που επιθυμούν να αναβαθμίσουν τα προσόντα τους, να εργαστούν ως επαγγελματίες εκπαιδευτές, καθώς και να αποκτήσουν την πιστοποίηση εκπαιδευτικής επάρκειας. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τις προδιαγραφές του εθνικού συστήματος πιστοποίησης, η εκπαιδευτική επάρκεια θεωρείται «οριζόντια δεξιότητα», υπό την έννοια ότι δεν πιστοποιείται η επάρκεια σε μια ειδικότητα ή ένα αντικείμενο (λ.χ. πληροφορική, οικονομία, τεχνολογία τροφίμων), αλλά η επάρκεια σε γνώσεις και ικανότητες προκειμένου ένας εκπαιδευτής να διδάξει ενηλίκους σε δομές και προγράμματα μη τυπικής εκπαίδευσης, δηλαδή σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες εκτός του τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος (πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση).

 

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ
Τα προαπαιτούμενα για την παρακολούθηση του Προγράμματος από τους εκπαιδευόμενους είναι:

  • Πρόσβαση στο Διαδίκτυο  για την παρακολούθηση του προγράμματος.
  • Κατοχή προσωπικού e-mail για επικοινωνία με τους διδάσκοντες.
  • Βασικές γνώσεις χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών για τη διαχείριση της πλατφόρμας του προγράμματος.

Σκοπός του προγράμματος είναι η ολοκληρωμένη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση των συμμετεχόντων προκειμένου αυτοί να είναι σε θέση να σχεδιάσουν εκπαιδευτικά προγράμματα, διδακτικές ενότητες και να εργαστούν ως εκπαιδευτές σε δομές μη τυπικής εκπαίδευσης (ενδεικτικά: Κέντρα Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης, Κέντρα Διά Βίου Μάθησης των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, Σχολές Γονέων, Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης, εκπαιδευτικές δομές οργανισμών και επιχειρήσεων). Μετά το τέλος του προγράμματος οι συμμετέχοντες θα διαθέτουν τα απαιτούμενα προσόντα προκειμένου να ανταποκριθούν με επιτυχία στις απαιτήσεις των Εξετάσεων Πιστοποίησης Εκπαιδευτικής Επάρκειας Εκπαιδευτών Ενηλίκων της Μη Τυπικής Εκπαίδευσης, καθώς επίσης και να συνεργαστούν ως εκπαιδευτές με φορείς που υλοποιούν προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων.

Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:

  • Περιγράφουν τις βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις του πεδίου της εκπαίδευσης ενηλίκων
  • Προσδιορίζουν τις βασικές αρχές της δυναμικής της εκπαιδευόμενης ομάδας
  • Περιγράφουν τα βασικά σημεία της ιστορικής εξέλιξης της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα και τη θέση του θεσμού στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία
  • Οργανώνουν τις εκπαιδευτικές τους παρεμβάσεις με βάση συμμετοχικές εκπαιδευτικές μεθόδους και τεχνικές
  • Σχεδιάζουν και να αξιολογούν διδακτικές ενότητες στα αντικείμενα της ειδικότητάς τους
  • Αναγνωρίζουν τη σημασία των σύγρχρνων αρχών των παρεμβάσεων με ενηλίκους (φύλο, διαπολιτισμικότητα, βασικές και κοινωνικές ικανότητες)
  • Αξιοποιούν τον εκπαιδευτικό χώρο και τα εποπτικά μέσα.

Το αναλυτικό περιεχόμενο του προγράμματος έχει δομηθεί κατά τρόπο που να καλύπτονται οι γνώσεις και οι ικανότητες που θεωρείται αναγκαίο να διαθέτει ο εκπαιδευτής ενηλίκων με βάση το «Επικαιροποιημένο Επαγγελματικό Περίγραμμα του Εκπαιδευτή Ενηλίκων Διά Βίου Μάθησης»[1], καθώς επίσης και τα προβλεπόμενα μαθησιακά αποτελέσματα που περιλαμβάνονται στις ενότητες/ψηφίδες του «Εθνικού Πλαισίου Προγράμματος Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών με τη Μορφή Σπονδύλων»[2]. Στη συνέχεια παρατίθενται επιγραμματικά οι ενότητες του θεωρητικού μέρους και της πρακτικής άσκησης του προγράμματος.

Θεωρητικό Μέρος

  1. Ομάδα Εκπαιδευομένων – Ομάδες στόχοι.
  2. Δυναμική της Ομάδας.
  3. Θεωρητικό πλαίσιο – Αρχές Εκπαίδευσης Ενηλίκων.
  4. Ιστορική εξέλιξη- Εκπαιδευτική Πολιτική.
  5. Μεθοδολογία Σχεδιασμού – Κοινωνικο-Οικονομικό/Πολιτισμικό Πλαίσιο.
  6. Εκπαιδευτικές μέθοδοι –Τεχνικές – Εκπαιδευτική διεργασία.
  7. Βασικές Ικανότητες – Φύλο – Διαπολιτισμικότητα.
  8. Εκπαιδευτικό υλικό – Εποπτικά μέσα – Χώρος.
  9. Αυτοαξιολόγηση – Συνεχής Ανάπτυξη.

Πρακτική άσκηση

  • Διάγνωση εκπαιδευτικών αναγκών
  • Σχεδιασμός εκπαιδευτικών προγραμμάτων
  • Σχεδιασμός και υλοποίηση μικροδιδασκαλίας
  • Ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού
  • Κριτήρια αξιολόγησης μικροδιδασκαλίας
  • Αξιολόγηση εκπαίδευσης

[1] βλ. http://www.eoppep.gr/images/EP/EP_Ekp_Enilikwn_new.pdf

[2] βλ. http://www.eoppep.gr/images/EP/Plaisio_Program_EkpEn.pdf

 

Διάρκεια (ώρες)

Συνολική Διάρκεια (εβδομάδες)

Ασύγχρονη Εκπαίδευση

Σύγχρονη Εκπαίδευση Διά Ζώσης Εκπαίδευση

Συνολική Διάρκεια

 

80

 

5 Χ 4 = 20

 

2 Χ 10 = 20

 

120 ώρες

8 εβδομάδες

Το πρόγραμμα έχει διάρκεια 8 εβδομάδες και αντιστοιχεί σε 120 ώρες εκπαίδευσης.  Είναι μεικτού ή υβριδικού τύπου (blended learning) και βασίζεται σε συνδυασμό διά ζώσης συναντήσεων και εκπαίδευσης από απόσταση, με υποστήριξη από  σύστημα τηλεκπαίδευσης (σύγχρονης και ασύγχρονης).

Αναλυτικότερα:

  • 80 διδακτικές ώρες πραγματοποιούνται με ασύγχρονη τηλεκπαίδευση και αφορούν τη μελέτη εκπαιδευτικού υλικού και την εκπόνηση μαθησιακών δραστηριοτήτων και εργασιών.
  • 20 διδακτικές ώρες πραγματοποιούνται με σύγχρονη τηλεκπαίδευση (5 συνεδρίες διάρκειας 4 ωρών η καθεμία).
  • 20 διδακτικές ώρες πραγματοποιούνται με διά ζώσης συναντήσεις οι οποίες κυρίως αφορούν την πραγματοποίηση και αξιολόγηση της μικροδιδασκαλίας για κάθε εκπαιδευόμενο.

Δύναται η μετατροπή των διά ζώσης συναντήσεων, σε (ή και σε) σύγχρονη εκπαίδευση, εάν προκύψει ανάγκη, κατόπιν απόφασης του Ακαδημαϊκού Υπευθύνου.

Καθόλη τη διάρκεια του προγράμματος οι εκπαιδευόμενοι έχουν δυνατότητα επικοινωνίας με τους εκπαιδευτές για την υποστήριξη των εργασιών και της μελέτης τους. Σημειώνεται ότι για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα απαιτούνται: (α) η κατοχή προσωπικού λογαριασμού e-mail και, (β) η δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο και σύνδεσης με τις πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Πανεπιστημίου Πατρών.

Ο αριθμός των καταρτιζόμενων ανά κύκλο ορίζεται σε έως περίπου είκοσι πέντε (25). Καθ’όλη τη διάρκεια του προγράμματος οι εκπαιδευόμενοι έχουν δυνατότητα επικοινωνίας με τους εκπαιδευτές για την υποστήριξη της μελέτης τους. Στους εκπαιδευόμενους που θα ολοκληρώσουν επιτυχώς το πρόγραμμα (εκπόνηση εργασιών και μαθησιακών δραστηριοτήτων και υλοποίηση μικροδιδασκαλίας) χορηγείται Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης διάρκειας 120 ωρών.

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος χορηγείται στους συμμετέχοντες Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης, εφόσον πληρούνται σωρευτικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

  • Παρακολούθηση των πέντε συνεδριών σύγχρονης τηλεκπαίδευσης, συνολικής διάρκειας 20 διδακτικών ωρών.
  • Παρακολούθηση των δύο δια ζώσης συναντήσεων, συνολικής διάρκειας 20 διδακτικών ωρών.
  • Εκπόνηση των εργασιών, με βάση τις οποίες πιστοποιείται η εξ αποστάσεως μελέτη του εκπαιδευτικού υλικού.
  • Επιτυχής υλοποίηση μικροδιδασκαλίας διάρκειας 20’.

 

Επιπλέον, οι καταρτιζόμενοι που συμμετέχουν στο πρόγραμμα με βάση το Μνημόνιο Συνεργασίας του Πανεπιστημίου Πατρών και της 6ης ΥΠΕ, θα πρέπει οι εργασίες που υποβάλλουν και η Μικροδιδασκαλία τους να είναι υποχρεωτικά από τον χώρο της υγείας.

 

Για την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος και την απονομή του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης, απαιτείται:

  • Οι εκπαιδευόμενοι να έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς το σύνολο των εργασιών που προβλέπεται να εκπονήσουν στα πλαίσια της εκπαίδευσης. Οι εργασίες αυτές αξιολογούνται από τους εκπαιδευτές. Οι εργασίες ολοκληρώνονται όταν έχουν λάβει βαθμό επιτυχώς.
  • Οι εκπαιδευόμενοι να συμμετέχουν στην ασύγχρονη, σύγχρονη και διά ζώσης εκπαίδευση.
  • Οι εκπαιδευόμενοι να έχουν αποπληρώσει το σύνολο του κόστους συμμετοχής τους στο πρόγραμμα.

Η αποστολή των Πιστοποιητικών και των Βεβαιώσεων στους εκπαιδευόμενους που ολοκλήρωσαν επιτυχώς το πρόγραμμα, γίνεται μόνο ηλεκτρονικά.

Δείγμα του πιστοποιητικού μπορείτε να δείτε εδώ, του συμπληρώματος πιστοποιητικού εδώ και της βεβαίωσης εγγραφής στο μητρώο εδώ

  • Καραλής Θανάσης, Καθηγητής Διά Βίου Μάθησης και Εκπαίδευσης Ενηλίκων στο Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Πατρών και Διευθυντής του Εργαστηρίου Παιδαγωγικών Ερευνών και Επιμόρφωσης. – Aκαδημαϊκά Υπεύθυνος Προγράμματος

  • Αδαμοπούλου Ανθή, Ειδικό Διδακτικό Προσωπικό (ΕΔΙΠ) στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών

  • Δημητρακάκης Κωνσταντίνος, Σχολικός σύμβουλος πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

  • Κορδιστού Μελπομένη, Προϊσταμένη Ειδικού Σχολείου

  • Σπαγαδώρου Αρετή, ΕΔΙΠ στο Τμήμα Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Πατρών

Οι εγγραφές στο πρόγραμμα είναι ανοικτές καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Νέα τμήματα ξεκινούν αμέσως μόλις συμπληρωθούν οι θέσεις εκπαιδευομένων ή κατά την προκήρυξη νέου κύκλου σπουδών στην ιστοσελίδα του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.

Η συμμετοχή των εκπαιδευόμενων στο κόστος φοίτησης είναι 330 €. Η πληρωμή των διδάκτρων γίνεται είτε με εφάπαξ καταβολή είτε σε δύο ισόποσες δόσεις, μια πριν την έναρξη του προγράμματος και μια πριν από τις δια ζώσης συναντήσεις.

Η καταβολή του εκάστοτε ποσού γίνεται με κατάθεση στον παρακάτω τραπεζικό λογαριασμό της Επιτροπής Ερευνών του Πανεπιστημίου Πατρών και στην αιτιολογία της κατάθεσης πρέπει να αναγράφεται υποχρεωτικά το επίθετο και το όνομα του συμμετέχοντα.

Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος

Αρ. Λογαριασμού 22954000232 (IBAN GR60 0110 2290 0000 2295 4000 232)

Σημείωση: α) Τυχόν έξοδα διατραπεζικών συναλλαγών βαρύνουν τον/την συμμετέχοντα/ουσα, β) Η απόδειξη της κάθε κατάθεσης, θα πρέπει να αποστελλεται στο e-mail του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. Πανεπιστημίου Πατρών: kedivim@upatras.gr

 

*Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Πανεπιστημίου Πατρών, στο πλαίσιο της  κοινωνικής πολιτικής που εφαρμόζει, προσφέρει έκπτωση επί των τελών συμμετοχής σε ειδικές κατηγορίες εκπαιδευομένων, όπως π.χ. σε προπτυχιακούς/μεταπτυχιακούς φοιτητές και υποψήφιους διδάκτορες του Πανεπιστημίου Πατρών, σε ευαίσθητες και ευπαθείς κοινωνικές ομάδες,  κλπ.

Το κόστος σε αυτήν την περίπτωση διαμορφώνεται στα 280 € (έκπτωση 15%).

 

Για τους καταρτιζόμενους που συμμετέχουν στο πρόγραμμα με βάση το Μνημόνιο Συνεργασίας του Πανεπιστημίου Πατρών και της 6ης ΥΠΕ, το κόστος συμμετοχής διαμορφώνεται στα 200 ευρώ το πλήρες και στα 170 ευρώ με έκπτωση, εάν ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες όπως π.χ. σε προπτυχιακούς/μεταπτυχιακούς φοιτητές και υποψήφιους διδάκτορες του Πανεπιστημίου Πατρών, σε ευαίσθητες και ευπαθείς κοινωνικές ομάδες,  κλπ.

Σε περίπτωση ακύρωσης της συμμετοχής του καταρτιζόμενου στο Πρόγραμμα, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. παρακρατά το 50% της αρχικής κατάθεσης εάν η ακύρωση γίνει μέσα στις πρώτες δύο εβδομάδες από την έναρξη του Προγράμματος. Εάν η ακύρωση γίνει μετά από το διάστημα αυτό παρακρατείται όλη η κατάθεση.