Συνοπτικές Πληροφορίες

Μέθοδος μάθησης: Eξ αποστάσεως, Ασύγχρονη εκπαίδευση, Σύγχρονη εκπαίδευση

Θεματική Ενότητα: Εκπαίδευση

Γλώσσες Διδασκαλίας: Ελληνικά

Διδακτικές Ενότητες: 10

Μονάδες ECTs: 16

Κόστος συμμετοχής: 460 €   – εκπτώσεις για ειδικές κατηγορίες!

Λεπτομέρειες

Το πρόγραμμα έχει μεγάλες δυνατότητες προσέλκυσης διαφορετικών ομάδων στόχου, καθώς το Minecraft Education είναι ένα ευέλικτο εργαλείο με εφαρμογές σε πολλούς τομείς. Ακολουθεί καταγραφή των ομάδων στόχου που απευθύνεται το πρόγραμμα:

 

🎓 1. Εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Δάσκαλοι και Καθηγητές σε μαθήματα όπως Πληροφορική, Μαθηματικά, Ιστορία, Φυσικές Επιστήμες, Γλώσσα.

Εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής, καθώς το Minecraft Education μπορεί να προσαρμοστεί για παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Σύμβουλοι Εκπαίδευσης και Σχολικοί Ψυχολόγοι που αναζητούν νέες μεθόδους για τη διαχείριση τάξεων και την ενίσχυση της μαθησιακής εμπειρίας.

 

🧠 2. Φοιτητές και Μεταπτυχιακοί Φοιτητές Παιδαγωγικών και Τμημάτων STEM

Μελλοντικοί εκπαιδευτικοί και επαγγελματίες στον χώρο των επιστημών, της τεχνολογίας και της εκπαίδευσης.

Φοιτητές σε προγράμματα που σχετίζονται με την Τεχνολογία στην Εκπαίδευση.

 

💻 3. Προγραμματιστές και Σχεδιαστές Εκπαιδευτικών Παιχνιδιών

Άτομα που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν και να σχεδιάσουν εκπαιδευτικά παιχνίδια.

Game developers με έμφαση στη δημιουργία διαδραστικών εμπειριών μάθησης.

 

🏫 4. Ιδιωτικοί Εκπαιδευτικοί Οργανισμοί και Φροντιστήρια

Εκπαιδευτικοί φορείς που θέλουν να ενσωματώσουν σύγχρονα εκπαιδευτικά εργαλεία στις δραστηριότητές τους.

Κέντρα STEM και ρομποτικής.

 

👪 5. Γονείς και Κηδεμόνες

Γονείς που θέλουν να υποστηρίξουν τη μάθηση των παιδιών τους με καινοτόμες μεθόδους.

Ομάδες γονέων που αναζητούν ψηφιακές δεξιότητες για τα παιδιά τους.

 

🌍 6. Δημόσιοι και Ιδιωτικοί Οργανισμοί Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

Κέντρα Δια Βίου Μάθησης.

Εκπαιδευτικοί σύμβουλοι για προγράμματα εκπαιδευτικής καινοτομίας.

ΜΚΟ που δραστηριοποιούνται σε εκπαιδευτικά προγράμματα για νέους και ενήλικες.

 

🎮 7. Ενθουσιώδεις Gamers και Minecraft Enthusiasts

Άτομα που ήδη ασχολούνται με το Minecraft και ενδιαφέρονται να το χρησιμοποιήσουν εκπαιδευτικά.

Κοινότητες gaming που βλέπουν το Minecraft ως εκπαιδευτικό εργαλείο.

 

 

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ Τα προαπαιτούμενα για την παρακολούθηση του Προγράμματος από τους εκπαιδευόμενους είναι:

  • Πρόσβαση στο Διαδίκτυο για την παρακολούθηση του προγράμματος.
  • Κατοχή προσωπικού υπολογιστή.
  • Κατοχή προσωπικού e-mail για επικοινωνία με τους διδάσκοντες.
  • Βασικές γνώσεις χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών για τη διαχείριση της πλατφόρμας του προγράμματος.

Το προτεινόμενο πρόγραμμα «Δημιουργία Εκπαιδευτικών Παιγνίων με το Minecraft Education» απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, εκπαιδευτές επαγγελματικής κατάρτισης και επαγγελματίες ψηφιακής μάθησης. Στόχος του είναι η ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων και η εξοικείωση με καινοτόμες παιγνιοκεντρικές μεθόδους διδασκαλίας μέσω του Minecraft Education, ενός διεθνώς αναγνωρισμένου εκπαιδευτικού εργαλείου.

 

Η αγορά παρουσιάζει σημαντικό κενό σε δομημένα προγράμματα εκπαίδευσης στο Minecraft Education στην Ελλάδα, ενώ οι διεθνείς πλατφόρμες συχνά περιορίζονται σε αυτοκαθοδηγούμενα μαθήματα χωρίς εξειδικευμένη υποστήριξη. Το πρόγραμμα διαφοροποιείται προσφέροντας δομημένο περιεχόμενο, πρακτική εφαρμογή και καθοδήγηση από έμπειρους εκπαιδευτές, προσαρμοσμένο στο ελληνικό εκπαιδευτικό πλαίσιο.

 

Με συνολική διάρκεια 400 ωρών, το πρόγραμμα περιλαμβάνει διαφάνειες, βίντεο, μελέτες περίπτωσης και πρακτικές ασκήσεις, διασφαλίζοντας μια ολοκληρωμένη μαθησιακή εμπειρία. Παράλληλα, οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα να λάβουν πιστοποιητικό επιμόρφωσης, καθώς και, προαιρετικά, πιστοποίηση ως Προχωρημένοι Χρήστες του Minecraft Education.

 

Για την υλοποίηση του προγράμματος απαιτείται ομάδα εξειδικευμένων εκπαιδευτών, τεχνικής και διοικητικής υποστήριξης, ενώ ο εκτιμώμενος χρόνος προετοιμασίας είναι 2 μήνες. Το πρόγραμμα στοχεύει σε 100-150 συμμετέχοντες ετησίως, με ανταγωνιστικά τέλη συμμετοχής που διασφαλίζουν την προσβασιμότητα και τη βιωσιμότητα της δράσης.

 

Η πρόταση απαντά σε σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες, αξιοποιώντας ένα καινοτόμο εργαλείο με παγκόσμια αναγνώριση, προάγοντας παράλληλα την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα και την υπολογιστική σκέψη των συμμετεχόντων.

 

Ο σκοπός του προγράμματος είναι να παρέχει σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, φοιτητές παιδαγωγικών και STEM, προγραμματιστές εκπαιδευτικών παιχνιδιών, γονείς, οργανισμούς εκπαίδευσης και κατάρτισης, καθώς και ενθουσιώδεις χρήστες του Minecraft τα εργαλεία, τις γνώσεις και τις δεξιότητες που απαιτούνται για τη δημιουργία διαδραστικών και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων μέσω του Minecraft Education. Το πρόγραμμα στοχεύει στην ενίσχυση της δημιουργικότητας, της κριτικής σκέψης, της ικανότητας επίλυσης προβλημάτων και της συνεργασίας μέσα από παιχνιδοκεντρικές εμπειρίες μάθησης και την αποτελεσματική αξιοποίηση των δυνατοτήτων της πλατφόρμας.

Α/Α

Θεματική Ενότητα Ώρες

Διδάσκοντες

1

Εισαγωγή στο Minecraft Education. 20 Ξένος Μιχάλης

Ρουμπάς Κωνσταντίνος

2

Μάθηση μέσω Παιχνιδιών (Game-Based Learning). 36 Φωτόπουλος Άγγελος

3

Εξερεύνηση Υλικών του Minecraft Education.

40

Ρουμπάς Κωνσταντίνος

4

Προγραμματισμός στο Minecraft Education.  44 Μηνάς Δημοσθένης

5

Βοηθητικά Εργαλεία και Πόροι.

40

Μηχανετζή   Ελευθερία-Λητώ

6

Χρήση, δημιουργία και Παραμετροποίηση Non-Player Characters (NPCs)

44

Ρουμπάς Κωνσταντίνος

7

Συναρτήσεις και Εντολές στο Minecraft Education.

40

Ξένος Μιχάλης

Ρουμπάς Κωνσταντίνος

8

Δημιουργία Δυναμικών Σεναρίων 32 Ρουμπάς Κωνσταντίνος

Σταμάτη Μαριάννα

9

Χρήση Πακέτων Πόρων (Resource Packs).

44

Ρουμπάς Κωνσταντίνος

10

Σχεδιασμός ολοκληρωμένου Μαθήματος με Minecraft Education.

60

Ρουμπάς Κωνσταντίνος

Ξένος Μιχάλης

 

Σύνολο

400

 

Οι πιστωτικές μονάδες (ECTS) είναι 16.

Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί εξ αποστάσεως και ασύγχρονα, προσφέροντας ευελιξία στους εκπαιδευόμενους να διαχειρίζονται τον χρόνο μελέτης τους σύμφωνα με τις προσωπικές και επαγγελματικές τους υποχρεώσεις. Οι μαθησιακές ενότητες έχουν σχεδιαστεί με πολυμορφικό εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο περιλαμβάνει διαφάνειες, βίντεο, διαδραστικό περιεχόμενο και μελέτες περίπτωσης, εξασφαλίζοντας μια πλήρη και πολυδιάστατη μαθησιακή εμπειρία.

 

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, οι εκπαιδευόμενοι θα κληθούν να ολοκληρώσουν εργασίες και πρακτικές δραστηριότητες, οι οποίες είναι σχεδιασμένες για να εμπεδώσουν τις θεωρητικές γνώσεις, να ενισχύσουν την πρακτική εφαρμογή και να αναπτύξουν δεξιότητες όπως η έρευνα, η αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού και η υπολογιστική σκέψη.

 

Η υποστήριξη των εκπαιδευόμενων διασφαλίζεται μέσω τακτικής επικοινωνίας με τους εκπαιδευτές, οι οποίοι θα είναι διαθέσιμοι για καθοδήγηση, επίλυση αποριών και ανατροφοδότηση σχετικά με τις εργασίες και τις δραστηριότητες (προαιρετική σύγχρονη εκπαίδευση).

 

Διάρκεια (ώρες)

 

Συνολική Διάρκεια (μήνες)
Ασύγχρονη

Εκπαίδευση

Σύγχρονη

Εκπαίδευση

Διά Ζώσης

Εκπαίδευση

Συνολική

Διάρκεια

 

392

 

8

 

0

 

400

 

7 μήνες

 

Η αξιολόγηση των συμμετεχόντων στο πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί μέσω των δραστηριοτήτων που θα ζητούνται σε κάθε κεφάλαιο του μαθήματος, οι οποίες θα καλύπτουν τόσο την κατανόηση της θεωρίας όσο και την πρακτική εφαρμογή των δεξιοτήτων που αποκτήθηκαν κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης. Οι μέθοδοι αξιολόγησης έχουν σχεδιαστεί με σκοπό να μετρήσουν τον βαθμό επίτευξης των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων και να διασφαλίσουν ότι οι εκπαιδευόμενοι έχουν αποκτήσει τόσο γνώση όσο και δεξιότητες υλοποίησης μαθημάτων στο περιβάλλον Minecraft Education.

 

Τρόποι Αξιολόγησης:

  1. Εκπόνηση Εργασιών

Οι συμμετέχοντες θα κληθούν να υποβάλλουν γραπτές εργασίες που περιλαμβάνουν:

  • Εφαρμογή των εννοιών που συζητήθηκαν στο εκάστοτε κεφάλαιο.
  • Ενδεχόμενη συνδυαστική εφαρμογή εννοιών από όλα τα κεφάλαια.
  1. Τελική Εργασία / Μελέτη Περίπτωσης

Στο τέλος του προγράμματος, οι εκπαιδευόμενοι θα κληθούν να ολοκληρώσουν μια μελέτη περίπτωσης, στην οποία θα εφαρμόσουν τις δεξιότητες και τις γνώσεις που απέκτησαν. Η εργασία αυτή θα περιλαμβάνει:

  • Σχεδιασμό πλάνου μαθήματος που αξιοποιεί το Minecraft Education σαν εργαλείο.
  • Δημιουργία ψηφιακού κόσμου που ενσωματώνει
    • Δημιουργία διαλόγων και αλληλεπιδράσεων μέσω NPCs
    • Δημιουργία δραστηριοτήτων μέσω του CodeBuilder
    • Δημιουργία περιβάλλοντος εντός του Minecraft
    • Δημιουργία πόρων και εισαγωγή τους στο παιχνίδι

 

Για την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος και την απονομή του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης, απαιτείται:

  • Οι εκπαιδευόμενοι να έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς μέρος των εργασιών που προβλέπεται να εκπονήσουν στα πλαίσια της εκπαίδευσης. Οι εργασίες αυτές αξιολογούνται από τους εκπαιδευτές. Οι εργασίες ολοκληρώνονται όταν οι εκπαιδευόμενοι έχουν λάβει βαθμό >=5 στον μέσο στο σύνολο των εργασιών, και έχουν λάβει βαθμό στην τελική εξέταση >=5.
  • Οι εκπαιδευόμενοι να συμμετέχουν στην ασύγχρονη εκπαίδευση και στην τελική σύγχρονη διάλεξη, στην οποία θα πραγματοποιηθούν οι παρουσιάσεις των εργασιών.
  • Ξένος Μιχάλης, Καθηγητής στο Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πατρών – Aκαδημαϊκά Υπεύθυνος Προγράμματος

  • Ρουμπάς Κωνσταντίνος, Υποψήφιος Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Πατρών, στο τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής

  • Μηχανετζή Ελευθερία - Λητώ, Υποψήφια Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Πατρών, στο τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής

  • Μηνάς Δημοσθένης, Υποψήφιος Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Πατρών, στο τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής

  • Φωτόπουλος Άγγελος, Υποψήφιος Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Πατρών, στο τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής

  • Σταμάτη Μαριάννα, Πτυχίο στη Διοίκηση και τα Οικονομικά, με ειδίκευση στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (Μάρκετινγκ - Διοίκηση), Μεταπτυχιακό στην Εκπαίδευση και τις Τεχνολογίες στα Συστήματα Εκπαίδευσης από Απόσταση

Η συμμετοχή των εκπαιδευόμενων στο κόστος φοίτησης είναι 460 €. Η πληρωμή των τελών φοίτησης γίνεται είτε σε δύο ισόποσες δόσεις, μία πριν την έναρξη του προγράμματος και μία στο μέσο του προγράμματος, είτε με εφάπαξ καταβολή πριν την έναρξη του προγράμματος.

 

Η καταβολή του ποσού γίνεται με κατάθεση στον παρακάτω τραπεζικό λογαριασμό της Επιτροπής Ερευνών του Πανεπιστημίου Πατρών και στην αιτιολογία της κατάθεσης πρέπει να αναγράφεται υποχρεωτικά το επίθετο και το όνομα του συμμετέχοντα καθώς και τα αρχικά του Προγράμματος.

 

Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος

Αρ. Λογαριασμού 22954000232 (IBAN GR60 0110 2290 0000 2295 4000 232)

 

Σημείωση:

α) Τυχόν έξοδα διατραπεζικών συναλλαγών βαρύνουν τον/την συμμετέχοντα/ουσα,

β) Η απόδειξη της κάθε κατάθεσης, θα πρέπει απαραίτητα να αποστέλλεται στο e-mail του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. Πανεπιστημίου Πατρών: kedivim@upatras.gr

*Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Πανεπιστημίου Πατρών, στα πλαίσια της κοινωνικής πολιτικής που εφαρμόζει, προσφέρει έκπτωση επί των τελών συμμετοχής σε ειδικές κατηγορίες εκπαιδευομένων, όπως π.χ. σε προπτυχιακούς/μεταπτυχιακούς φοιτητές και υποψήφιους διδάκτορες του Πανεπιστημίου Πατρών, σε ευαίσθητες και ευπαθείς κοινωνικές ομάδες,  κλπ.

Το κόστος σε αυτήν την περίπτωση διαμορφώνεται στα 390 € (έκπτωση 15%).

Σε περίπτωση ακύρωσης της συμμετοχής του καταρτιζόμενου στο Πρόγραμμα, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. παρακρατά το 50% της αρχικής κατάθεσης εάν η ακύρωση γίνει μέσα στις πρώτες δύο εβδομάδες από την έναρξη του Προγράμματος. Εάν η ακύρωση γίνει μετά από το διάστημα αυτό παρακρατείται όλη η κατάθεση. Εξαιρούνται τα προγράμματα, με διάρκεια μικρότερη των 2 εβδομάδων, όπου επιστροφή γίνεται μόνο εάν η ακύρωση της συμμετοχής γίνει πριν την έναρξη του προγράμματος.

  1.  Συμπληρώστε την αίτηση συμμετοχής
  2.  Καταβάλετε το ποσό πληρωμής
  3.  Μετά την κατάθεσή σας παρακαλώ στείλτε ηλεκτρονικά στο e-mail: kedivim@upatras.gr

α) Αντίγραφο ή φωτογραφία της απόδειξης της κατάθεσης

β) Σε περίπτωση που θέλετε να εγγραφείτε επωφελούμενοι την εκπτωτική πολιτική, παρακαλούμε αποστείλετε και το αντίστοιχο αποδεικτικό έγγραφο.