γραφικό με θερμοκήπια

Έναρξη μαθημάτων: 01/12/22

Συνοπτικές Πληροφορίες

Μέθοδος μάθησης: Eξ αποστάσεως, Ασύγχρονη εκπαίδευση, Δια ζώσης εκπαίδευση, Σύγχρονη εκπαίδευση

Θεματική Ενότητα: Γεωπονική

Γλώσσες Διδασκαλίας: Ελληνικά

Διδακτικές Ενότητες: 8

Διάρκεια: 96 ώρες – 8 μήνες, 32 εβδομάδες

Κόστος συμμετοχής: 0 €   

Λεπτομέρειες

Το πρόγραμμα απευθύνεται:
• Σε αγρότες παραγωγούς και στελέχη που έχουν ευρύτερη επαγγελματική εμπειρία στην αγροτική παραγωγή και τα οποία έχουν ενδιαφέρον και στοχεύουν να αναλάβουν στο μέλλον ενεργό ρόλο στην εφαρμογή των τεχνολογιών αιχμής.
• Πτυχιούχοι οι οποίοι έχουν προπτυχιακές σπουδές στη Γεωπονία, στη Διοίκηση Αγροτικών Επιχειρήσεων, στις Επιστήμες Περιβάλλοντος και την Πληροφορική, ιδρυμάτων της ημεδαπής και της αλλοδαπής.
• Υποψήφιοι μπορούν να είναι επίσης φοιτητές συναφούς αντικειμένου.

Απαιτούμενα δικαιολογητικά:
• Εγγραφή στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων
• Αντίγραφο πτυχίου ή αναγνώριση ΔΟΑΤΑΠ
• Βεβαίωση Σπουδών (για τους φοιτητές)

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ:
Τα προαπαιτούμενα για την παρακολούθηση του Προγράμματος από τους εκπαιδευόμενους είναι:

  • Πρόσβαση στο Διαδίκτυο για την παρακολούθηση του προγράμματος.
  • Κατοχή προσωπικού e-mail για επικοινωνία με τους διδάσκοντες.
  • Βασικές γνώσεις χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών για τη διαχείριση της πλατφόρμας του προγράμματος.

Σκοπός του προγράμματος είναι η εισαγωγή στις αρχές της ευφυούς γεωργίας για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της Αγροτικής Παραγωγής, για να αποκτήσουν ολοκληρωμένη αντίληψη ότι η αναβάθμιση του αγροτικού τομέα θα έρθει και μέσω της κατάρτισης των αγροτών στην καινοτομία και ένταξης του αγροτικού τομέα στις νέες συνθήκες.

Οι βασικοί στόχοι του προγράμματος είναι οι εξής:

  • Να εφοδιάσει τα στελέχη αυτά με εξειδικευμένες γνώσεις, αναλυτικές ικανότητες και δεξιότητες, ώστε να μπορούν να δίνουν κατάλληλες και πρακτικές λύσεις στα πολύπλοκα προβλήματα του αγροτικού τομέα, να σχεδιάζουν τις βέλτιστες πρακτικές οι οποίες προάγουν την ποιοτική και ποσοτική αναβάθμιση της παραγωγής για βέλτιστη αποτελεσματικότητα, αλλά και να αναπτύξουν ηγετικό ρόλο στην προώθηση και στην αποτελεσματική υλοποίηση των πρακτικών αυτών.
  • Να εκπαιδεύσει τους αγρότες/στελέχη της αγροτικής παραγωγής ώστε να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους στις τεχνολογίες αιχμής που εφαρμόζονται σήμερα στην Αγροτική Παραγωγή, καθώς και να επιμορφώσει προσωπικό που ήδη στελεχώνει αγροτικές εκμεταλλεύσεις.
  • Να αυξήσει τις ικανότητες και δυνατότητες των αγροτών παραγωγών που θα το παρακολουθήσουν, για επιτυχή εφαρμογή των τεχνολογιών αιχμής στον Αγροτικό τομέα.
  • Να αποκτήσουν γνώσεις σε προηγμένες τεχνολογίες της Πληροφορικής που έχουν σχέση με Ευφυείς Διαδικτυακές Εφαρμογές στον αγροτικό τομέα.

Α’ ΜΕΡΟΣ

α/α Θέμα Εισηγητές
1 Πρακτική αξιοποίηση των εργαλείων της ψηφιακής γεωργίας – δυνατότητες & προκλήσεις ·         Δρ Νίκος Τσότσολας – Πάροχος ψηφιακής τεχνολογίας, InoFA

·         Δρ Ηλίας Κάλφας ─ Γεωπόνος ΑΓΣ

·         Γιώργος Μπίκος – Ελαιοπαραγωγός Χαλκιδικής, InoFA

·         Παρέμβαση: Τοπικός Γεωπόνος

·         Δρ. Αγγελική Καυγά ─ Πανεπιστήμιο Πατρών

·         Δρ. Νικόλαος Μαλάμος ─ Πανεπιστήμιο Πατρών

·         Εκπρόσωπος ΥΠΑΑΤ

·         Παρέμβαση: Αθανάσιος Πετρόπουλος ─ Πρόεδρος Διοικούσας Επιτροπής του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Πελοποννήσου

2 Η λίπανση και φυτοπροστασία ελιάς σε διαφορετικές συνθήκες:

 

 

Σχέση κόστος απόδοσης και περιβαλλοντικό αποτύπωμα

·         Κατερίνα Δουρβανάκη ─ Γεωπόνος ΑΓΣ

·         Δρ. Παντελής Μπαρούχας ─ Πανεπιστήμιο Πατρών

·         Παυλίδης Γιώργος ─ ΕΒΥΠ

·         Παρέμβαση: Τοπικός παραγωγός

·         Δρ. Βλασούλα Μπεκιάρη ─ Πανεπιστήμιο Πατρών

·         Βασίλης Θωμόπουλος ─ Πανεπιστήμιο Πατρών

·         Ηλίας Κάλφας ─ Γεωπόνος ΑΓΣ

·         Εκπρόσωπος BASF

·         Παρέμβαση: Εκπρόσωπος ΔΑΟΚ Ηλείας

3 Βιοδιεγέρτες σαν εναλλακτική λύση στη χρήση χημικών λιπασμάτων.

 

 

Δυνατότητες και εφαρμοστικές προκλήσεις

·         Δρ. Χαράλαμπος Κοτζαμανίδης ─ Ερευνητής ΕΛΓΟ

·         Αναστασία Ταμπακάκη ─ Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο

·         Εκπρόσωπος BASF

·         Παρέμβαση: Γιώργος Κόκκινος ─ Ομάδα Παραγωγών Νηλέας

·         Παυλίδης Γιώργος ─ ΕΒΥΠ

·         Χαράλαμπος Δαλαλάκης ─ Greek Farmers

·         Παρέμβαση: Τοπικός παραγωγός

4 Νέες προσεγγίσεις για βιώσιμες θερμοκηπιακές καλλιέργειες ·         Θεόδωρος Πετράκης ─ Πανεπιστήμιο Πατρών

·         Αντώνιος Παρασκευόπουλος ─ ΔΑΟΚ Τριφυλίας

·         Εκπρόσωπος Ελληνικά Θερμοκήπια Α.Ε

·         Παρέμβαση: Τοπικός παραγωγός φράουλας

·         ΕΛΓΟ Δήμητρα

 

Β’ ΜΕΡΟΣ

5 Προσθέτοντας αξία στα κρασιά Ελληνικών ποικιλιών: terroir, Ιχνηλασιμότητα, περιβαλλοντικό αποτύπωμα – η εμπειρία της Γουμένισσας

 

 

Πως επηρεάζει η κλιματική αλλαγή στους Ελληνικούς αμπελώνες;

Υπάρχουν λύσεις;

·         Δρ. Φίλιππος Παπαδόπουλος – Οικονομολόγος, InoFA

·         Δρ. Δημήτρης Δαπόντας ─ Πανεπιστήμιο Πατρών

·         Εξαγωγέας οινοποιός Γουμένισσας

·         Οινοποιός Αχαΐας

·         Παρέμβαση: Εκπρόσωπος τοπικής κάβα

·         Δρ. Χριστίνα Αναγνωστοπούλου ─ Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

·         Γιώργος Τσελέπης ─ Γεωπόνος, InoFA

·         Βασίλειος Ιωαννίδης – ΔΑΟΚ Κιλκίς

·         Λητώ-Ασπασία Ροδίτη – Πανεπιστήμιο Πατρών

·         Παρέμβαση: Τοπικός οινοποιός

6 Δυναμικές τοπικές καλλιέργειες.

 

 

 

Προσθέτοντας αξία στα τρόφιμα μέσω της συσκευασίας, ιχνηλασιμότητα

·         Δρ. Αγλαΐα Λιόπα-Τσακαλία ─ Πανεπιστήμιο Πατρών

·         Δρ. Βασίλειος Παπασωτηρόπουλος ─ Πανεπιστήμιο Πατρών

·         Εκπρόσωπος ΔΑΟΚ Ηλείας

·         Παρέμβαση: Τοπικός παραγωγός

·         Δρ. Γιώργος Παναγιωτόπουλος ─ Πανεπιστήμιο Πατρών

·         Αριστείδης Γκολφινόπουλος ─ Πανεπιστήμιο Πατρών

·         Παρέμβαση: Τοπικός παραγωγός

7 Είναι η Μεσογειακή διατροφή εργαλείο ανάπτυξης των Ελληνικών εξαγωγών; ·         Δρ. Φίλιππος Παπαδόπουλος – Oικονομολόγος, InoFA

·         Αριστείδης Γκολφινόπουλος Πανεπιστήμιο Πατρών

·         Αλέξανδρος Κυριακίδης – Εισαγωγέας ελληνικών προϊόντων

·         Δρ. Μιχάλης Καθαράκης ─ Μεσογειακό Κέντρο Ικανοτήτων Αγροδιατροφής Ηράκλειο

8  

Προσθέτοντας αξία στο κρέας γηγενών φυλών ζώων

 

 

Προοπτικές της Ελληνικής κτηνοτροφίας

·         Δρ. Ευδοκία Κρουσταλίδου ─ ΑΓΣ

·         Αθανάσιος Διαμέλας– Κρεοπώλης Θεσσαλονίκης, InoFA

·         Δημήτρης Τασιούλας ─ Σεφ, ιδιοκτήτης εστιατορίου Thria Θεσσαλονίκη

·         Παρέμβαση: Εκπρόσωπος ΕΔΟΚ

·         Δρ. Αριστοτέλης Λυμπερόπουλος ─ Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος

·         Δρ. Αντώνης Ζδράγκας ─ ΕΛΓΟ

·         Νίκος Κολτσίδας – Ομάδα παραγωγών Proud Farm

·         Παρέμβαση: Εκπρόσωπος συνεταιρισμού Καλαβρύτων

Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση: 48 ώρες

Σύγχρονη Τηλεκπαίδευση ή Διά Ζώσης: 48 ώρες

Συνολική Διάρκεια: 96 ώρες – 32 εβδομάδες

 

Μέθοδοι αξιολόγησης/εξέτασης/βαθμολόγησης

  • 4 ερωτηματολόγια (quizzes) / 2ο μήνα εκπαίδευσης
  • Τελική εξέταση εφ’ όλης της ύλης σε θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας

 

Στο Πρόγραμμα επιμόρφωσης-εξειδίκευσης «Πρόγραμμα Υβριδικών Σεμιναρίων αγροδιατροφικής κατάρτισης 2022-2023»:

 

  • Η διδασκαλία των μαθημάτων γίνεται στην Ελληνική γλώσσα.
  • Η διδασκαλία των μαθημάτων γίνεται με γνώμονα την διευκόλυνση των εργαζομένων που θα παρακολουθούν το πρόγραμμα.
  • Το Πρόγραμμα διαρθρώνεται σε 8 διδακτικές ενότητες, διάρκειας 8 μηνών και σύνολο 96 ωρών.
  • Οι παραδόσεις των μαθημάτων θα είναι υβριδικές (δια ζώσης ή σύγχρονη εξ αποστάσεως) με σύγχρονη και ασύγχρονη διδασκαλία (περιγράφεται αναλυτικά παρακάτω).
  • Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος διατίθεται σταδιακά, ανά διδακτική ενότητα, μέσω ειδικά διαμορφωμένων ηλεκτρονικών τάξεων.
  • Κατά την εξέλιξη κάθε θεματικής ενότητας αναρτώνται σε σχετικό «link» οι απαραίτητες για την ομαλή διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας ανακοινώσεις.
  • Για την απόκτηση του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης ο καταρτιζόμενος θα πρέπει να παρακολουθήσει και να εξετασθεί επιτυχώς σε όλες τις ενότητες είτε με γραπτές ή προφορικές εξετάσεις, εκπόνηση εργασιών ή συνδυασμό των ανωτέρω (περιγράφεται αναλυτικά παρακάτω).

 

 

Τεχνικές εκπαίδευσης. Εργαλεία- Εξοπλισμός


Για την εκπαιδευτική διαδικασία θα χρησιμοποιηθούν αίθουσες καθώς το εκπαιδευτικό πρόγραμμα θα είναι υβριδικό. Στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα εξειδίκευσης στο «Πρόγραμμα Υβριδικών Σεμιναρίων αγροδιατροφικής κατάρτισης 2022-2023» θα εφαρμοσθούν οι βασικές αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων και θα χρησιμοποιηθούν:

 

  • μέθοδοι τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης
  • σύγχρονες και ασύγχρονες διαδικτυακές μορφές μάθησης, όπως:
    • διαλέξεις
    • διαδικτυακά σεμινάρια (webinars)
    • χρήση διαδραστικού υλικού και βάσεων δεδομένων

 

Εκπαιδευτικό Υλικό – Πρόσθετες Πηγές


Για τη διδασκαλία των οκτώ (8) διδακτικών ενοτήτων θα αναπτυχθεί από τους εκπαιδευτές εκπαιδευτικό υλικό (εκπαιδευτικές σημειώσεις, παρουσιάσεις, σχετικά άρθρα και πρόσφατη βιβλιογραφία κλπ.) τα οποία μετά από έγκριση του επιστημονικού υπευθύνου θα χορηγηθούν στους συμμετέχοντες. Επιπρόσθετα θα χρησιμοποιηθούν και βάσεις δεδομένων με επιστημονικές ενδείξεις τις οποίες θα μπορούν να επισκεφθούν οι συμμετέχοντες για την ενδυνάμωση των γνώσεων και δεξιοτήτων τους

 

Παράλληλα θα παρέχεται πλήρης εκπαιδευτική υποστήριξη δεδομένου ότι ο εκπαιδευόμενος μπορεί να απευθύνεται ηλεκτρονικά στον ορισμένο από το πρόγραμμα εκπαιδευτή του, μέσω ενσωματωμένου στην πλατφόρμα ηλεκτρονικού συστήματος επικοινωνίας, για την άμεση επίλυση αποριών σχετιζόμενων με τις θεματικές ενότητες και τις ασκήσεις αξιολόγησης ή την τελική εργασία.

 

Πέραν από την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος, για τη χορήγηση του Πιστοποιητικού απαιτούνται τα εξής από τους εκπαιδευομένους:

  • Αποδοχή συμμετοχής τους στο Δειγματοληπτικό Έλεγχο Εγγράφων
  • Αποδοχή συμμετοχής τους στο Δειγματοληπτικό Έλεγχο Ταυτοποίησης
  • Αποδοχή συμμετοχής τους στη διαδικασία αξιολόγησης του προγράμματος

 

Με τη συμπλήρωση της αίτησης οι υποψήφιοι καταρτιζόμενοι αποδέχονται τη χρήση και επεξεργασία των προσωπικών τους δεδομένων από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Πατρών για τους ακόλουθους σκοπούς:

 

  • Για την διαχείριση δεδομένων & στοιχείων στα πλαίσια της υλοποίησης του Εκπαιδευτικού Προγράμματος
  • Για την υποστήριξη σχετικά με υπηρεσίες του Οργανισμού μας και την απάντηση σε αιτήματα, ερωτήματα και προτάσεις σχετικά με τις υπηρεσίες μας
  • Για λόγους «εσωτερικής» διασφάλισης της ποιότητας των υπηρεσιών μας
  • Για να παρέχουμε πληροφορίες σχετικές με υπηρεσίες και εκπαιδευτικά μας προγράμματα
  • Για τη διαβίβαση μέρους των δεδομένων σε εξωτερικούς συνεργάτες για την υλοποίηση της εγγραφής και την τεχνική υποστήριξη στο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα
  • Για εσωτερικές λειτουργίες και ανάλυση όπως εσωτερική διαχείριση, πρόληψη έναντι απάτης, χρήση από πληροφοριακά συστήματα διοίκησης, τιμολόγησης, λογιστικής, χρέωσης και ελέγχου
  • Σε κάθε περίπτωση, οι υποψήφιοι μπορούν να αλλάξουν ανά πάσα στιγμή τις προτιμήσεις τους ή να απαιτήσουν τη διαγραφή των προσωπικών τους δεδομένων από τον οργανισμό μας αποστέλλοντας email στην ηλεκτρονική διεύθυνση kedivim@upatras.gr

 

Επιπλέον με την ένταξη τους στο πρόγραμμα οι καταρτιζόμενοι αποδέχονται τα ακόλουθα:

  • Τη συμμετοχή τους στη διαδικασία αξιολόγησης του προγράμματος
  • Τη βιντεοσκόπηση της παρουσίασής τους
  • Τη βιντεοσκόπηση των τηλεδιασκέψεων στην οποία ωστόσο οι καταρτιζόμενοι μπορούν να επιλέξουν αν οι ίδιοι θα βιντεοσκοπούνται ή όχι
  • Καυγά Αγγελική, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Τμήματος Γεωπονίας του Πανεπιστημίου Πατρών – Aκαδημαϊκά Υπεύθυνος Προγράμματος

Το Πρόγραμμα υλοποιείται στο πλαίσιο του Έργου «Μελέτη Σκοπιμότητας για την δημιουργία ενός ολοκληρωμένου εκπαιδευτικού οικοσυστήματος στον Αγροτικό Τομέα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος». Ως εκ τούτου, το πρόγραμμα κατάρτισης παρέχεται δωρεάν και δεν καταβάλονται τέλη συμμετοχής από τους εκπαιδευόμενους.

Η διάρκεια θα είναι 8 μήνες και ο ελάχιστος αριθμός συμμετεχόντων θα είναι 10.